فواید تخم گشنیز
نوشته شده توسط : salamati

 هندی‌ها از گشنیز برای طعم‌دادن به غذاهای خود استفاده می‌کنند. این سبزی در مکزیک و بخش غربی آمریکا هم محبوب است. آنها از این گیاه برای غذاهای گوشتی‌شان استفاده می‌کنند. با وجود اینکه معمولا از برگ‌های گشنیز در غذاها استفاده می‌شود، تخم گشنیز و پودر آن هم کاربرد بسیاری دارد.

 

گفته می‌شود این گیاه از جنوب اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا سرچشمه گرفته است. البته این گیاه یکی از بی‌شمار گیاهانی است که در باغ‌های معلق بابل کشت می‌شده است. همچنین، در مصر و یونان باستان نیز برای طعم‌دارکردن غذاها از گشنیز استفاده فراوانی شده است.


خواص تخم گشنیز

۱. کمک به داشتن پوست زیبا

بنا بر تحقیقی که در دانشگاه آیورودای کالیفرنیا (California University of Ayurveda) انجام شده است، تخم گشنیز به‌دلیل اینکه خواص ضدعفونی‌کننده دارد، در درمان برخی بیماری‌های پوستی، مانند اگزما، خارش پوست، جوش‌ها و التهاب‌های پوستی بسیار مؤثر است. همین‌طور، تخم گشنیز جراحت و زخم‌های دهان را نیز درمان می‌کند.
تخم‌ گشنیز حاوی اسید لینولئیک است که درد و سوزش پوست را تسکین می‌بخشد.

ژل لاغری  شکم و پهلو و موضعی هات چیلی

درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش ندشته و به تنهایی اثر گذار است.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی

۲. کنترل دیابت

از آنجا که هند به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به پایتخت دیابتی‌های جهان است، اصلا عجیب نیست که تعداد بیشتری از مردم در هند به‌دنبال روش‌های درمانی این بیماری باشند.

بر اساس طب سنتی، مصرف منظم تخم گشنیز مقدار قند خون را کنترل می‌کند. در پژوهشی که نتیجه‌اش در مجله بریتانیایی تغذیه (The British Journal of Nutrition) منتشر شد، معلوم شد که عصاره تخم گشنیز حاوی ترکیبات خاصی است که وقتی وارد خون می‌شود موجب ترشح انسولین و رفتاری مانند انسولین می‌شود. بدین ترتیب، از افزایش قند خون پیشگیری و سطح گلوکز فرد را در حد مناسب خود حفظ می‌کند.

تخم گشنیز با بهبود عملکرد سلول‌های بتای لوزالمعده، سطح قند خون را کاهش می‌دهد. وظیفه این سلول‌ها آزادسازی انسولین است. مصرف منظم تخم گشنیز در کاهش خطر عوارض قلبی ـ عروقی مرتبط با پیش‌دیابت، دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک نیز مؤثر است.

برنزه کننده فلورسان فوری و ماندگار

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و دستگاه سولاریوم است.
 مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

کرم برنزه کننده فلورسان اسپری برنز کننده فوری بدن لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان با ماندگاری 4 ماه

۳. افزایش رشد مو

ضعف فولیکول‌های مو، عدم تعادل هورمونی و اضطراب، همچنین رژیم غذایی نامناسب موجب ریزش مو می‌شود. تخم گشنیز با قوی‌کردن ریشه‌های مو جلوی ریزش مو را می‌گیرد و موجب رشد بهتر آن می‌شود. در واقع، تخم گشنیز با تقویت فولیکول‌های مو و شروع رشد بیشتر می‌تواند مشکلات مربوط به مو و ریزش آنها را برطرف کند.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

 ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ماسک صاف کننده مو و لخت کننده مو ارگانیک و گیاهی درخشش بی نظیری به موهایتان می دهد. 


ماسک پروتئینه مو  مغذی و ترمیم کننده موهای آسیب دیده و خشک ، وز و موخوره ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره مو ابریشمی مو و حالت دهنده و لخت کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا

۴. هضم بهتر

استاد علوم پزشکی در بیمارستانی در کلکته درباره تأثیر تخم گشنیز در هضم بهتر غذا می‌گوید:

    تخم گشنیز ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی دارد و نوعی فیبر رژیمی است و باعث می‌شود کبد درست کار کند و حرکات روده را بهبود می‌بخشد. تخم گشنیز به تولید ترکیبات و مایعات گوارشی همچون اسیدهای صفراوی نیز کمک کرده و فرایند هضم و جذب را تسهیل می‌کند. هر زمان دچار سوء‌هاضمه شدید، می‌توانید کمی تخم گشنیز به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. مسلما نتیجه خوبی از آن می‌گیرید.

همچنین به‌نظر متخصصان تغذیه، «تخم گشنیز طعم بسیار مطبوعی به غذا می‌دهد و فرایند هضم را آسان می‌کند. تخم گشنیز منبع خوبی از فیبر، فسفر و کلسیم است.»

در ضمن، تخم گشنیز نفخ را درمان می‌کند و با بهبود فعالیت آنزیم تریپسین، که نوعی آنزیم لوزالمعده است، پروتئین‌های موجود در روده کوچک را تجزیه می‌کند. روغن تخم گشنیز نیز به‌دلیل خواص ضدباکتریایی خود سندروم دردناک روده تحریک‌پذیر را تسکین می‌دهد.

تخم گشنیز در درمان تهوع و اسهال نیز مؤثر است. با نوشیدن دمنوش تخم گشنیز (که با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب‌ جوش دم کشیده است) می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: